lunedì 18 febbraio 2013

Benedetto XVI lascia il pontificato


Δημοσιεύτηκε προχθές, στην ιστοσελίδα της εφημερίδας του Βατικανού LOsservatore Romano, η ομιλία που εκφώνησε πριν από ακριβώς μία εβδομάδα ο πάπας Βενέδικτος ΙΣΤ΄, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης εκκλησιαστικής συνόδου, με την οποία ανακοίνωσε την απόφασή του να παραιτηθεί από τον παπικό θρόνο στις 28 Φεβρουαρίου 2013.



Ακούστε τον πάπα Βενέδικτο ΙΣΤ΄ να διαβάζει στα λατινικά τον λόγο του

 

Ακολουθεί δική μας μετάφραση του ιταλικού κειμένου


Αγαπητοί Αδελφοί,
Δεν σας συγκάλεσα σε αυτή τη Σύνοδο μόνο για τις τρεις αγιοποιήσεις, αλλά και για να σας ανακοινώσω μία απόφαση μεγάλης σημασίας για τη ζωή της Εκκλησίας.
Αφού έλεγξα επανειλημμένως τη συνείδησή μου ενώπιον του Θεού, είμαι σίγουρος ότι οι δυνάμεις μου, λόγω της προχωρημένης ηλικίας, δεν είναι πλέον κατάλληλες για την ορθή άσκηση του πετρείου λειτουργήματος.
Έχω πλήρη συνείδηση ότι το λειτούργημα αυτό, λόγω του πνευματικού του χαρακτήρα, πρέπει να πραγματοποιείται όχι μόνο με τα έργα και τους λόγους, αλλά και με την οδύνη και την προσευχή. Στον σημερινό κόσμο, ωστόσο, που υπόκειται σε ταχείες αλλαγές και συγκλονίζεται από ερωτήματα μεγάλης σημασίας για τη ζωή των πιστών, για να κυβερνηθεί η ναύς του Αγίου Πέτρου και να διαδοθεί το ευαγγέλιο, είναι αναγκαία η σωματική και ψυχική ευρωστία, η οποία, τους τελευταίους μήνες, αισθάνομαι να μειώνεται για εμένα σε τέτοιο βαθμό, ώστε πρέπει να αναγνωρίσω την ανικανότητά μου να υπηρετήσω ορθώς το λειτούργημα που μου ανετέθη.
Ως εκ τούτου, έχοντας πλήρη επίγνωση της βαρύτητας αυτής της πράξης, εν απολύτω ελευθερία, διακηρύσσω ότι εγκαταλείπω το λειτούργημα του Επίσκοπου Ρώμης, Διαδόχου του Αγίου Πέτρου, που μου εχορηγήθη υπό των χειρών των Καρδιναλίων στις 19 Απριλίου 2005, ούτως ώστε, από τις 28 Φεβρουαρίου 2013, και ώρα 20:00, ο ρωμαϊκός θρόνος, ο θρόνος του Αγίου Πέτρου, κηρύσσεται χηρεύων και θα πρέπει να συγκληθεί, από τους υπευθύνους, το Κονκλάβιο για την εκλογή του νέου Ποντίφικα.
Αγαπητοί αδελφοί, σας ευχαριστώ από καρδιάς για όλη την αγάπη και τον μόχθο με τον οποίο σηκώσατε μαζί μου το βάρος του λειτουργήματός μου, και ζητώ συγγνώμη για όλες μου τις αδυναμίες. Τώρα, ας εμπιστευτούμε την Αγία Εκκλησία στη φροντίδα του Υψίστου, του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, και ας ικετέψουμε την Αγία Μητέρα Του Μαρία, προκειμένου να βοηθήσει με την μητρική της αγάπη τους Πατέρες Καρδιναλίους κατά την εκλογή του νέου Ποντίφικα.

Όσον με αφορά, και στο μέλλον, επιθυμώ να υπηρετώ με όλη μου την καρδιά, με μια ζωή αφιερωμένη στην προσευχή, την Αγία Εκκλησία του Θεού.

Εκ του Βατικανού, 10 Φεβρουαρίου 2013
Πάπας Βενέδικτος ΙΣΤ΄


Nessun commento: